Onze missie
In dit hoofdstuk…
We geloven dat eten en drinken een doorslaggevende rol speelt in het oplossen van de grote uitdagingen in de maatschappij. Het levert een belangrijke bijdrage aan een gezonde leefstijl, het verbindt mensen met elkaar en draagt bij aan een beter klimaat en daarmee een duurzame samenleving.
Als we om ons heen kijken, zien we een aantal grote uitdagingen waar de samenleving mee te maken heeft. De wereld om ons heen en ook de verwachtingen van onze klanten veranderen sneller dan ooit. Ook voor Albert Heijn was 2021 een bijzonder jaar. Met meer dan 110.000 collega’s en 1.100 winkels vulden we elke avond ruim 6 miljoen borden. En we sloten het jaar af met een marktaandeel van 35,9%; een stijging van 0,9% ten opzichte van 2020.
Daar zijn we trots op. Maar als marktleider willen we ook verantwoordelijkheid nemen. Want we hebben de talenten, kennis, kunde en partners in huis om een beweging te realiseren. Op weg naar beter eten. Om klaar te zijn voor de volgende stap en de transitie te versnellen, scherpten we in 2021 onze missie aan: Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.
Albert Heijn zet zich al jaren in voor een duurzamere en gezondere leefstijl en samenleving. Of het nu gaat over de structurele verlaging van suiker, zout en vet in de eigen merkproducten of het reduceren van verpakkingen. Of bij de jarenlange samenwerking met Nederlandse boeren en telers in de Beter voor Natuur & Boer-programma’s en het overstappen op Nederlandse groene windenergie. We geloven dat we op een kantelpunt staan en dat we als samenleving en als bedrijf nu kunnen en moeten versnellen richting een gezonde, duurzame en sociale samenleving.
In dit missieverslag beschrijven we onze activiteiten en resultaten in Nederland in 2021 en delen we onze doelen, met onze missie als leidraad. Met Albert Heijn in Nederland bedoelen we: Albert Heijn, AH to go en AH Online.